Get Adobe Flash player

Головне меню

Поради психолога

 

РЕЗУЛЬТАТИ ОПИТУВАННЯ БАТЬКІВ 

З ПРОБЛЕМ НАСИЛЬСТВА ТА ЦЬКУВАННЯ

В МОЛОДІЖНОМУ СЕРЕДОВИЩІ

у 2020-2021 н. р.

 ЗДО «Віночок» №7

Кількість опитаних 72 (чоловіки  6   жінки   66 )

Вік дитини: 

0-3 роки   19

3-6 років  40

6-10 років  13

Стать дитини:

Чоловіча  27

Жіноча   21

Двоє та більше дітей у родині  24

 

1. Як Ви вважаєте, чи зросла кількість випадків насильства в освітньому середовищі протягом останніх 5 років?

Так   35

Ні     12

Складно відповісти   25

2. Як би Ви визначили ставлення один до одного дітей у класі (групі), де навчається Ваша дитина? (Оберіть одну з наведених відповідей)?

Дружнє  62

Співчутливе  2

Вороже  1

Байдуже  7

3. Ваше ставлення до насильства (оберіть одну з наведених відповідей)?

Вважаю, що будь-яке насильство є неприпустимим  61

Позитивно, якщо це самозахист   9

Можливе за певних обставин  2

Байдуже, якщо це мене не стосується_________

Не маю думки з цього приводу______________

4. На вашу думку, ознаками насильства є (можна обрати декілька відповідей):

Певні дії однієї людини стосовно іншої без її згоди  50

Контроль та обмеження вільного часу   8

Заподіяння шкоди психічному здоров’ю  64

заподіяння матеріальної, грошової шкоди   25

Не задоволення всіх без винятку матеріальних потреб  3

Заподіяння шкоди фізичному здоров’ю  64

Приниження почуття честі та гідності   54

Образливі дії, приниження за ознакою статі (хлопець, дівчина) 45

Бездіяльність однієї людини стосовно іншої, яка потребує допомоги   21

Обмеження користуванням гаджетами (телефон, планшет та ін.) 1

Відбирання або пошкодження особистих речей іншої людини   43

Ваш варіант відповіді________________________________________________

5. Як часто у класі (групі), де навчається Ваша дитина виникають конфлікти?

Ніколи  28

Іноді   27

Часто___

Постійно  1

Важко відповісти  16

6. Якщо б Вам стало відомо про факт насильства серед учнів/учениць (вихованців), якими б були Ваші дії (можна обрати декілька відповідей):

Повідомлю про випадок адміністрацію закладу  66

Повідомлю про випадок батьків учнів/учениць (вихованців)   53      

Долучу до вирішення ситуації фахівця/фахівчиню (практичного психолога, соціального         педагога, медітора)   33

З’ясую причину самостійно 14

Покараю винуватця самостійно   2

Звернуся до поліції  12

Не буду втручатися (самі розберуться)________

Ваш варіант відповіді______________________________________________  

7. Які прояви цькування (булінгу) на Вашу думку найбільш розповсюджені? (Можна обрати декілька відповідей)?

Штовхання, стусани, ляпаси  57

Пошкодження чи знищення одягу чи інших особистих речей  38

Поширення образливих чуток, образливі жарти, погрози  57

Розповсюдження неправдивої інформації про людину через мережу Інтернет   38

Принизливі прізвиська  42

Ваш варіант відповіді _______________________________________________

8. Чи стикалася Ваша дитина особисто з будь-якими проявами насильства та булінгу відносно неї/нього (оберіть одну з наведених відповідей)?

Ніколи  47

Іноді   14

Часто   1

Постійно______

Важко відповісти  10

9. На Вашу думку, хто найчастіше виступає булером (кривдником/кривдницею) (можна обрати декілька відповідей)?

Хлопці   3

Дівчата   2

Діти, які мають лідерські якості_______

Булером може бути будь-хто  63

Діти, фізично сильніші    12

Діти, фізично слабкіші____________

Важко відповісти   4

Ваш варіант відповіді_______________________________________________

10. На Вашу думку, хто найчастіше потерпає від булінгу (можна обрати декілька відповідей)?

Хлопці   4

Дівчата   6

Діти, які відрізняються від інших будь чим   48

Дівчата, які гарно навчаються   2

Хлопці, які гарно навчаються    5

Дівчата, які мають проблеми в навчанні   3

Хлопці, які мають проблеми в навчанні    2

Діти, які не мають сучасних гаджетів, одягу тощо   23

Діти, фізично сильніші  1

Діти, фізично слабкіші  27

Важко відповісти  15

Ваш варіант відповіді_______________________________________________  

11. На Вашу думку, чи розповість Вам ваша дитина, якщо стикнеться з випадком цькування (булінгу) (оберіть одну з наведених відповідей)?

Так 58

Ні_______

Важко відповісти  14

12. Для того, щоб націлити дитину  «на шлях істинний», застосовувати засоби фізичного покарання можна і необхідно:

Так______

Ні    70

Важко відповісти  2

13. Якщо я неправий (неправа), то можу щиро попросити вибачення у дитини

Так  72

Ні______

Важко відповісти________

14. Що, на Вашу думку, необхідно зробити для профілактики булінгу і насильства у Вашому освітньому закладі?

Роз’яснення негативу від булінгу.

Увага вихователів і здорове сприйняття реальності батьками.

Покарання у вигляді виправних робіт на користь суспільства або навчального закладу залежно від віку булера (без змоги матеріального відшкодування (за винятком псування особистих речей дитини, що стала жертвою булінгу). Якщо булінг мав місце у дошкільному закладі то виправні роботи назначатимуться батькам.

У нашому закладі не має булінгу і насильства.

Більше говорити з дітками на цю тему)

Проводити час від часу розмови, в легкій ненавязливій формі, щоб пояснити дітям шо всі дітки різні і в цьому нічого поганого немає, що вони всі рівні. І потрібно підтримувати один одного.

Показати дітям відеоролик і в ігровій формі та зрозумілими словами пояснити дітям про булінг, його наслідки, причини тощо.

Надавати якомога більше інформації ,до чого може призвести булінг.

Заклади в які ходять наші діти дуже хороші, вчителі та вихователі часто піднімають ці питання і стараються слідкувати за тим як спілкуються діти і як ставляться один до одного.

Довірливі стосунки з дитиною та педагогами.

Проводити проф бесіди з батьками та дітьми стосовно булінгу та як йому протидіяти.

Відслідковувати і врегульовувати конфліктні ситуації між дітьми, не допускаючи застосування насильства.

Говорити з дітьми про все, вчити їх бути добрими і любити ближнього.

Лише говорити з дитиною про все можливе, пояснюючи причину.

1Зразкове виховання батьками дітей ( батьки своїм прикладом мають поважати і допомагати слабшим) 2. Профілактичні навчання вчителями (вихователями) дітей щодо неприпустимості булінгу та насильства. 3. Зростання дитини в "здоровій" атмосфері в сім'ї.

Якщо такі ситуації виникають говорити про це в першу чергу батькам, а потім діткам з психологом.

Просвітницька робота серед батьків, вчителів, вихователів, а потім і серед дітей. Впровадження цілісної антибулінгової системи на державному рівні. Просвітництво перш за все, що таке булінг, чому це важливо знати, які наслідки булінгу для дітей (в т.ч і психологічні травми, самогубства, агресія, залежності як протест і т.д.). Починати потрібно з дорослих! Дорослі подають приклад і виховують дітей, тому, комплексна програма антибулінг по всій країні. Щиро бажаю, щоб так і було))

Якісно вивчити психологічний клімат у групі (взаємини між дітьми та з вихователями).

Виховувати і контролювати.

Виховувати і контролювати

Розмови з дітьми щодо запобігання булінгу.

Постійно організовувати бесіди з дітьми по поводу булінгу

Проводити психологу постійні бесіди з батьками, вихователями , дітьми щодо цієї теми. Як правильно виходити з таких дій словесно, без фізичних проявів. Але не забороняти дитині самозахист якщо цькування на постійній основі.

Розповідати дітям про добро та ввічливо ставлення

Проводити спільне дозвілля, не пов'язане з освітнім процесом

Щоб педагоги були не строгі до дітей, а дружні!

Більше розмовляти з дітьми і пояснювати про відносини один до інших

На мою думку з дітьми потрібно час від часу розмовляти на такі теми, як батькам так і викладачам. З булінгом може зіткнутися будь хто, але якщо приділяти більше уваги дитині то я більш ніж впевнена такого стане набагато менше.

Показувати своїм дітям достойний приклад, як потрібно відноситися до інших. Не принижувати, не цькувати, не обговорювати в негативному ключі інших при дитині.

Посилити відповідальність за булінг.

Більше приглядатися до дітей у колективах. Оперативно вирішувати проблему початкових дрібних проявів негативу дітей один до одного. Проводити роз'яснювальні роботи з дітьми і батьками дітей.

Розмовляти з дітками.

Тісна співпраця між батьками і вихователями, обмін будь-якої інформації за вказаною темою, якщо є такі прояви в закладі.